Juryrapport
Het fenomeen tijdsdruk wordt origineel weggezet, iedereen heeft het tegenwoordig
druk. Het geluid draagt bij aan de spanning, van ritmisch naar tikkend en druk
rinkelend, alles tegelijkertijd. Net als de bewegende onderdelen is het geluid ter zake,
maar nergens verrassend.
Behalve de secondewijzers is alles in bloemen uitgevoerd, er is niet gemakzuchtig
naar alternatieve materialen gezocht.
Het gebruik van slechts drie kleuren dahlia’s geeft de wagen een grafisch karakter,
een cartoonachtig uiterlijk.
Het lijnenspel en de positionering van de elementen zorgen voor een harmonieus en
evenwichtig beeld.
De gejaagdheid van de rennende man spat van zijn houding af, maar is in de
gezichtsuitdrukking niet terug te vinden. De kracht van zijn kop en het voorste been
is zoek in de rest van de anatomie van het lichaam (klein armpje en wormvormig
achterbeen).
Een probleem met snelheid in relatie tot corsowagens blijft de traagheid van de
optocht, versus de snelheid van de voorstelling. De verbeelde snelheid is daardoor
‘haast in slow motion’.