Juryrapport
Vormkwaliteit
De bungelende varkens en de metaalkleurige haken, de associatie met een slachthuis is duidelijk. Opsomming als vormkeuze is verder weinigzeggend en saai. Vorm van de opengewerkte varkens is niet subliem. Er had veel meer met perspectief gespeeld kunnen worden om het beeld spannender te houden. De voorkant van de varkens, met wervels, ribben en hammen is een stuk interessanter dan de achterkant. Met name van achteren zijn de varkenslijven vlak en plomp uitgewerkt.
Kleurkwaliteit
De varkens zijn op de rugkant te flets van kleur. Alles wordt daardoor vlak en saai. Kleurcontrast aan de binnenkant iets te hard, verzwakt de „vlezige? indruk.
Theatrale kwaliteit
Subtiele zwierende beweging van de hangende karkassen is mooi. Maar omdat er niets verandert of transformeert, blijft de wagen statisch. Eigenlijk een erg simpel verhaal, dat in een oogopslag verteld is en niets te raden laat. De stempel van Klein Zundert is leuk.
Materiaalgebruik
Staalconstructie bovenin is overtuigend. Jammer dat er niets met het onderstel van de wagen gebeurt.
Originaliteit
In Corso vaker repeterend geplaatste dieren vertoond. Is niet origineel. De schommelende bewegende vleeshompen laten het publiek toch even stil staan bij de productie en consumptie van ons dagelijks lapje vlees. Een actueel en goed thema, maar het is de rigiditeit van de rij en de kleurstelling die het beeld braaf en weinig origineel maakt.